je email nieuwsbrief maken? October 4, 2014 No Comments

je email nieuwsbrief maken?

Met onze web mailing software is het mogelijk om zonder veel  technische kennis zelf een mooie digitale nieuwsbrief te versturen. Je kan ook op zeer eenvoudige wijze je adressenlijst onderhouden ( lezers toevoegen / verwijderen )

m-mailer is een handige  online tool om een email nieuwsbrief te maken en te versturen . M-mailer bestaat 10 jaar en is  voor jou beschikbaar om vanaf vandaag je eigen mooie email nieuwsbrief uit te sturen.
Neem contact met ons op voor een gratis demonstratie . ( Dit kan live of via schermdeling op afstand of via een filmpje dat na het inloggen te zien is in de help sectie van m-mailer waar we stap voor stap weergeven hoe je je eigen email nieuwsbrief kan maken en versturen.

Wil je dit liever niet zelf doen, dan kunnen wij je in contact brengen met onze partners , grafische bedrijven, die voor jou graag een nieuwsbrief ontwerpen.

wil je graag meer informatie , mail ons op info@m-mailer.be of geef een belletje op 02 358 50 09 ( vanuit Nederland +32 2 358 5009 )

Nieuwsbrieven versturen is meer dan een mooie template verzenden. October 3, 2014 No Comments

Zorg voor evenwicht  tussen de relevante inhoud en de lengte van de nieuwsbrief.

Versturen van je nieuwsbrieven gaat eenvoudig, maar de lezer moet geboeid zijn of tenminste interesse hebben in de boodschap.

Een email campagne waarbij je bvb een maandelijkse nieuwsbrief gaat versturen, is een bijzonder snel communicatiemiddel.
Maar in deze hectische wereld waar bedrijven steeds meer en meer nieuwsbrieven versturen,ontbreekt het de lezer soms aan tijd om bijvoorbeeld 5 minuten uit te trekken om je nieuwsbrief te gaan lezen.

Daarom enkele tips voor het versturen van je nieuwsbrieven:
Nieuwsbrieven versturen staat gelijk met eerst en vooral nadenken over je boodschap.
Nieuwsbrieven versturen doe je enkel naar mensen die ook echt je nieuwsbrief wensen te ontvangen (opt-in).
Nieuwsbrieven versturen  staat ook gelijk met het nadenken over de juiste  woordkeuze.

Dit zowel wegens het technische aspect om je nieuwsbrief afgeleverd te krijgen als om je lezer aan te spreken met de juiste woordenschat (vakjargon) .

Versturen van nieuwsbrieven staat gelijk met het nadenken over je zinsbouw en alinea opdeling.
Een nietszeggende  woordenmassa in een e-mailing is niet echt uitnodigend om geconcentreerd de nieuwsbrief te gaan lezen.
Splits daarom de tekst op in meerdere en kleinere paragrafen.
Nieuwsbrieven versturen is ook een technische uitdaging.  De juiste server kiezen, de juiste subjectlijn en een uitnodigende content doet de rest.
Veel succes met je eerstvolgende e-mail campagne.

Wil je ook aan e-mail marketing doen?
Contacteer ons dan vrijblijvend via info@m-mailer.be of via +32 (0)2 358 50 09

verstuur je eerste 1000 nieuwsbrieven volledig gratis met m-mailer

Haal meer uit je welkomstmail May 10, 2014 Comments Off on Haal meer uit je welkomstmail

In enkele stappen je inschrijvingsformulier maken voor je volgende e-mail campagne:

Stap1: schrijf de velden op waarvan je graag wil dat je bezoekers ze invullen en ontwerp zelf je  inschrijvingsformuliervia onze ingebouwde module

Maak je eigen  formulieren om van je webbezoekers abonnees of leden te maken. In ons programma zijn de meeste voorkomende velden al voorzien ( naam,voornaam,email,adres,telefoon,..) . Elk ander veld kan door jou zelf worden aangemaakt.

Denk aan de Opt-in

Vraag je bezoekers hun e-mail te bevestigen als ze zich op uw lijst inschrijven.

Maak eenvoudig geavanceerde formulieren

Creëer  je eigen keuzelijsten, checkbox vakjes , tekstvelden, …

Volledig automatisch en gekoppelde formulieren

Voeg een klein stuk code toe om een formulier op uw site te plaatsen of link naar een formulier dat wij voor je hosten en gekoppeld is aan je mailinglijst.
Heb je liever dit niet allemaal zelf te doen, contacteer ons en wij brengen je in contact met een partner in jouw buurt (meestal grafische bedrijven of marketing bedrijven)  die je graag verder helpen.
info@m-mailer.be of via telefoon 02 358 50 09 (NL +32 2 358 50 09)

Email Marketing and how to Avoid Spam Filters January 20, 2014 Comments Off on Email Marketing and how to Avoid Spam Filters

Read here the Basics on Avoiding Spam Filters

Use a consistent email  “from address” and  a “from name”.
This is very important as it allows your subscribers to recognize you easily and is part of the address book entry.

Use a tag line at the beginning of the subject.
At the beginning of all subject lines I add a tag line  prior to the subject line.

Check Content Filters and  specific “Spam Words”

Content filters check for the most commonly used words and phrases used in known spam.
If you use those spam words in your email body or in the subject ,it will be deleted before it faces any other spam filters. Spam Assassin is the most prevalent.

Before you send any email you should check with this spam word content checker for illegal spam words.

Start testing via www.m-mailer.eu of mail for more information on usage and/or reselling

Don’t hesitate to contact us for  further information  +32 477 53 53 23 or info@m-mailer.be

Waarom starten met e-mailmarketing? June 20, 2012 Comments Off on Waarom starten met e-mailmarketing?

Dit zijn enkele weetje over e-mailmarketing, verschenen in het IAB e-mailmarketing Cookbook.

Wat is E-mailmarketing ?
E-mailmarketing is de elektronische variant van de direct marketing zoals we reeds jaren kennen.
E-mailmarketing omvat commerciële e-mails,e-nieuwsbrieven,surveys en transactionele e-mails.

Voordelen van E-mailmarketing
E-mail biedt vele voordelen:

* Het is snel
* De meetbaarheid is uitgebreid en snel ( veel sneller dan de conventionele variant per brief of folder )
* De verzendkosten zijn veel lager, waardoor zeer snel een positieve ROI ( Return On investment)  bereikt kan worden
* Segmenteren is goedkoper in uitvoering, waardoor je meer respons kunt genereren

Trap niet in de val!
Omwille van de snelheid en lage verzendingskost is het echter verleidelijk om in de irrelevantie-val te trappen.
Al snel heb je als bedrijf zin om teveel informatie naar elk e-mailadres dat je te pakken krijgt te versturen.
Dit zoals de vele spammers waar je absoluut niet wenst mee geassocieerd te worden en die als zeer negatief worden aangevoeld door uw klanten.

Conclusie
E-mailmarketing is een krachtig communicatiekanaal, op voorwaarde dat je het op de juiste manier inzet. In het vernieuwde IAB e-mailmarketing CookBook vind je vele tips om dit te helpen verwezenlijken.

Heb je interesse in e-mailmarketing, maar nog wat onwennig?
neem gerust contact met ons op  info@m-mailer.be of vraag je gratis 1000 credits via  mailer.

spamcheck feature integrated in m-mailer May 9, 2012 No Comments

To send your newsletter in the optimum way, you can now use the SpamCheck by m-mailer before sending out your campaign.
With these online spamcheck function you can check which words in your newsletter are possibly considered as spam and do influence the spamscore.

The spamcheck feature will verify the newsletter  and check it on spamsensitivity.
This control is carried out according to the method which the spamfilters use and have also been based on the well known solution named SpamAssassin.  ( Spam assassin uses a set of rules to follow and give a newsletter a specific value).

These Spam verify tool contains all SpamAssassin rules to which you must answer to land up in the inbox of the customer.
If you follow the SpamAssasin rules you should also keep following in mind:

The first step in building an effective Email Marketing strategy is to establish an Anti-Spam Code of Conduct for your organisation.  This will help you keeping this code always in mind.
The goal of this anti-Spam code of conduct is to to help you making email marketing, consistent to ethical business practices .
Invest your time and learn how to use email marketing correctly and you’ll discover a great way to stay in contact with your customers.

spamcheck resultaat van controle op spamgevoeligheid

spamcheck resultaat van controle op spamgevoeligheid

For more information , please email or call us :  info@m-mailer.be or +32 477 535323

Ingebouwde Spamcheck functie in m-mailer May 8, 2010 Comments Off on Ingebouwde Spamcheck functie in m-mailer

Om uw nieuwsbrief zo optimaal mogelijk te versturen hebben we bij m-mailer een Spamcheck ingebouwd.
Met deze online spamcheck functie kunt u controleren welke woorden in uw nieuwsbrief mogelijk als spam worden gezien of de spamscore beïnvloeden.
Door deze spamcheck controle uit te voeren voordat u uw nieuwsbrief gaat versturen voorkomt u dat de nieuwsbrieven geweigerd worden door mailing programma’s en spamfilters.

De spam check controleert de nieuwsbrief  op spamgevoeligheid. Deze controle wordt uitgevoerd volgens de methode die de spamfilters ook hanteren en is gebaseerd op het gekende SpamAssassin.
Deze “Spam check” tool bevat alle SpamAssassin regels waaraan u moet voldoen om in de inbox van uw klant te komen .

spamcheck resultaat van controle op spamgevoeligheid

spamcheck resultaat van controle op spamgevoeligheid

meer info over e-mail marketing met m-mailer

Outlook kan ook een legitieme mail naar de junkfolder verwijzen March 26, 2010 Comments Off on Outlook kan ook een legitieme mail naar de junkfolder verwijzen

Vorige week zijn we een vreemd probleem tegengekomen bij een klantcase mbt de Outlook junkfolder.
Een klant van ons diende 3 mailings uit te sturen in het Nederlands, Frans en Engels.
De Nederlandstalige en Franstalige campagne kwam vlot toe bij het testen,  maar de Engelstalige nieuwsbrief kwam bij een aantal klanten in de junkfolder terecht.
De testcampagne van hun mailing met Engelse onderwerpregel kwam niet toe in de Inbox maar in de junkfolder.
Eerst dachten we dat het probleem zat in de inkomende spamfilter van de hosting provider.
Maar toen we merkten dat de mails in andere mail clients bvb in gmail wel steeds goed toekwamen begon een licht te branden…. Outlook
Dan zijn we ons gaan verdiepen in hoe het spam filteren van Outlook 2007 in mekaar zit.
Wanneer een inkomende email in Outlook wordt ontvangen, gaat deze eerst na of er bepaalde rules zijn opgegeven om de mail naar een bepaalde folder af te leiden (bvb afzender =ABC, verstuur naar spam folder).
Daarnaast gebruikt Outlook een eigen file die Microsoft bij elke Outlook update bijwerkt en die is samengesteld uit regels die zijn verzameld door wereldwijd spam te analyseren.

Maar hoe kunnen we nu deze “Outlookfilter” beter begrijpen daar hij legitieme e-mails toch in de junk folder weet te plaatsen.
We startten door een e-mail te kiezen die in de junkfolder kwam, en begonnen deze dan aan te passen.
Een aantal testversies later kwamen we erachter dat het de onderwerpregel was die zorgde voor het versturen naar de junkfolder.
Van zodra we enkele Nederlandse woorden toevoegden of het woord [TEST] in het begin van de onderwerpregel toevoegden kwam de mail goed terecht in de inbox.
Als we de subject verder onderzochten ” we have a solution for everyone ” kwamen we erachter dat Outlook het moeilijk had met de combinatie van 2 woorden die we gebruikten, namelijk  “solution” en “everyone”.

Reden des te meer om goed gebruik te maken van de testoptie binnen m-mailer en je campagnes goed te testen voor je op de ” approve ” knop indrukt.

Veel succes met je volgende campagne!

Marketing mbv dynamische mailinglijst February 24, 2010 Comments Off on Marketing mbv dynamische mailinglijst

Flexibele  marketing via dynamische mailinglijst  (dynamic mailing list)

Dynamische lijsten zijn lijsten waarbij specifieke filters worden toegepast op de bestaande lijsten (lees de bestaande info in de database).
Deze lijsten laten toe dynamische filters en dus ook dynamische lijsten te hebben binnen het mailingplatform (add / remove recipients).

Ga binnen m-mailer naar ” Dynamic Mailing lists” en klik op “Create dynamic list”.
Je dient volgende velden in te vullen::

* Name – De naam voor de dynamische lijst om deze later te kunnen herkennen bij het opzetten van je campagne

* Lists – kies de lijsten die je als bronlijsten wenst te gebruiken om de data te filteren.
Je kan er meerdere kiezen door de CTRL knop ingedrukt te houden en met de linkermuisknop de gewenste lijsten aan te klikken.

* Select recipients that match – op dit ogenblik dient u de operator te kiezen tussen de filters.
Wens je in de dynamische lijst de recipients te filteren die aan al de criteria voldoen, moet je kiezen voor de “all the rules” (And operator).
Wens je in de dynamische lijst de personen te selecteren die aan 1 van de criteria voldoen kies je voor de ” any rule ” of de OR operator )

* Filters – je dient de filter in te geven. Hiervoor maak je gebruik van 2 knoppen”Add new filter” (om extra filters toe te voegen) en de “Remove filter” (om filters te verwijderen).
Voor elke filter dient u nog het volgende te specifiëren:
o Field: dit is het veld waarop u wenst te filteren. Dit kan bvb het geslacht zijn “gender” .
o Operator: dit is de operator die zal worden gebruikt op de geslecteerde velden
o Value: de gekozen waarden .

Heb je vragen of wens je meer informatie over hoe je gericht nieuwsbrieven kan maken? Stuur dan een maitlje of contacteer ons. Wij helpen je graag verder.

Je nieuwsbrief versturen via m-mailer January 27, 2010 Comments Off on Je nieuwsbrief versturen via m-mailer

Je nieuwsbrief versturen via een e-mail marketing systeem

De m-mailer e-mail Marketing module helpt je om jouw eigen   nieuwsbrieven aan te maken en te verzenden in HTML opmaak.
Je verstuurt zelf je nieuwsbrief, op het ogenblik dat je zelf wenst.

De m-mailer nieuwsbrief is volledig permission-based (opt-in / opt-out): je lezers schrijven zich zelf in en uit.
Via een bevestigingsmail worden enkel correcte e-mail adressen en andere gegevens toegevoegd aan uw  databank.
Uit deze databank kies je zelf de doelgroep naar waar je je nieuwsbrief wil verzenden.
Bij het opstarten en voor het versturen van je eerste nieuwsbrief worden je bestaande contacten  opgeladen in m-mailer.

Je maakt de inhoud van de te versturen nieuwsbrieven aan met een super gebruiksvriendelijke WYSIWYG editor.

Iedere medewerker kan met m-mailer nieuwsbrieven aanmaken én versturen vanaf eender welke PC .

En laat je je toch leiever bijstaan of geen je het versturen liever uit aan een gespecialiseerde partner? Contacteer ons, wij brengen je in contact met onze partners die dagelijk actief zijn met het ontwerpen van mooie nieuwsbrieven en je hierin graag bijstaan. 02 358 50 09 of via email info@m-mailer.be

Veel geluk bij het versturen van je eerste nieuwsbrief.